Skip to content

8BIT OFFENSE board, revizia 2

August 21, 2013

Daca ati citit articolul asta si ati descarcat proiectul, ati observat deja dezavantajul major – lipsa unei scheme electronice. Deci foarte greu sa faci modificari ulterioare. Placa este proiectata in gEDA PCB si normal ar fi fost ca shema sa fie desenata in gEDA gSCHEM. Problema este ca programele astea doua nu se prea inteleg la nivel de componente. Asa ca am folosit SoftCAD Eagle versiunea 5.10 (e cam vechi dar inca puteti lua versiunile windows, mac sau linux de pe situl producatorului) ca sa reproduc placa. Si cu ocazia asta, am facut si cateva modificari:

  • am marit spatiul din jurul microcontrolerului pentru a permite montarea unui soclu ZIF (TEXTOOL) pentru cei care-si permit un astfel de soclu – e cam scump dar merita daca sunteti dezvoltator si schimbati microcontrolerele des sau sunteti producator si folositi placa pentru a scrie bootloadere „pe banda rulanta”;
  • am indepartat LED-urile „Power” si „Boot” de radiatorul regulatorului – asa se poate folosi un radiator standard, fara sa fiti nevoiti sa indoiti regulatorul la orizontala;
  • am mutat jack-ul de alimentare intr-un colt al placii ca sa deranjeze cat mai putin in cazul in care se doreste montarea unei placi aditionale ca shield;
  • este foarte probabil ca footprint-ul shield-ului (conectorilor mama) sa nu se potriveasca cu originalul, nu am masurat – scuze daca asta constituie un inconvenient.

exported-8bit-pcb

exported-8bit-sch

exported-8bit-pcb

Proiectul se poate descarca de aici.

4 comentarii
  1. Ce parere ai de KiCAD? La prima vedere pare destul de inchegat si scapi de limitarile din Eagle.

    • Imi place KiCAD, lucrez des cu el. Insa daca vreau sa fac placa asta la CNC Router, atunci e mai usor sa fac PCB-ul in Eagle. Din Eagle pot sa-l export catre KiCAD sau DipTrace (favoritul meu, unde am o limita de 500 de pini) .

  2. Poti sa detaliezi te rog? (n.b. faci placa la CNC router mai usor din Eagle…) Multumesc!

Va rog, nu folositi limbaj de messenger. Multumesc!

