Skip to content

CNC Router cu glisiere de sertar 01

Iulie 27, 2013

Incep cu acest articol o serie in care vreau sa prezint solutii mecanice simple, usor de implementat, cu materiale disponibile. Solutii gasite pe internet (in principal), sau idei proprii (uneori).

Urmatorul proiect prezinta un design relativ usor, pe care-l executi foarte rapid cand ai toate materialele achizitionate. Cred ca este destul de stabil. Cel putin, suficient pentru a face componente pentru un CNC mai elaborat.

FE61Y88GUKAROPQ.LARGE

Proiectul il gasiti postat pe Instructables.com insa mai jos avem un filmulet postat de autor pe youtube. Probabil ca multi dintre voi l-ati vazut deja.

From → CNC, Design

8 comentarii
  1. Intr-adevar este suficient pentru a realiza unul mai stabil.
    Cred ca solutiile cu glisiere sunt cele mai la indemana pentru un proiect de inceput.

  2. Ma gandeam ca trebuie intrebati producatorii de mobila asupra glisierelor pt CNC: Blum, Hettich, Hafele🙂 Este buna intentia cu seria asta de articole despre CNC, nu toata lumea stie engleza si mai deschide capul romanilor, vei prezenta si un proiect facut de tine de la cap la coada? Intreb asta pt ca as dori sa fac asa ceva mai incolo anul asta, dar o mica / mare problema cred ca este BoM-ul: ce poti lua din Romania, este suficient dpdv calitativ vs pretul platit aici, de unde se poate lua si la ce pret? As prefera sa iau de aici tot ce este mare si greu, electronica vine din China ca asa este situatia. Pe net gasesti proiecte, dar nu am drum la HomeDepot in fiecare zi. Spor la scris!

  3. Multumesc Catalin! Da, intentionez sa-mi fac unul si apoi sa-l prezint. Insa Florin Tanasa, cel care comenteaza inaintea ta are realizat deja un CNC Router pentru desktop, facut cu glisiere. Mi-a trimis niste poze cu el si arata superb, si e construit in mod ingenios din materiale la indemana, gasite prin magazinele romanesti. Electronica este bazata pe Arduino si drivere de la SparkFun (daca-mi aduc bine aminte).

    Nu stiu care sunt planurile lui Florin, dar probabil ca vom „auzi” in mod oficial de CNC-ul lui. Eu am un topic aici http://www.thebackshed.com/forum/forum_posts.asp?TID=3249&PN=4

  4. Pentru cei interesati de un proiect cu materiale din supermaket-uri am pe forum
    http://elforum.ro/viewtopic.php?f=194&t=109073 poze si detalii despre proiect si fisierul cad.

    • Multumesc Florin!

    • Foarte tare sa vad ca mai sunt romani care construiesc lucruri – felicitari (bine, in afara de maestrii cu bormasina care lucreaza in apartamente😀 ). Am vazut pe net ca in loc de lemn au folosit tocatoare de plastic, din ala alb (nu am user pe forum, nu am vazut pozele de la ce tocatoare ai folosit tu). E un material tare, nu are probleme cu umiditatea, dar nu imi trece prin cap cum poti taia asa ceva.

    • Chiar merita sa-ti faci cont acolo (sunt destui romani acolo care construiesc diverse). Iti pun aici o poza din timpul constructiei (ai acolo si filmulete, si proiectul intreg).

  5. Am ales acest gen de tocatoare deoarece sunt destul de groase si nu trebuie decat sa gasesti un circular sau banzic de lemn. La tocatoare a trebuit sa folosesc si cornier din aluminiu ca sa cresc rezistenta, In final a iesit o masina super strong tinand cont ca am folosit lemn, oricum mai strong decat MDF-ul.
    Doresc sa adaug la axa X un ax recuperat de la imprimante.
    Am construit proiectul tocmai pentru a incuraja pe toti cei care viseaza la asa o masinarie ca se poate.
    Este bun si plasticul dar cred ca mai bun ar fi poliamida sau textolitul.
    Daca nu se doreste bataie de cap uite aici o masinarie destul de usor de buna:
    http://store.amberspyglass.co.uk/
    Proiectul este american http://www.shapeoko.com/

Va rog, nu folositi limbaj de messenger. Multumesc!

